Σημαντικά Νέα

Πανηγυρισμοί στον τουρκικό τύπο: “Όσοι πάρουν τα F-35 θα κλαίνε τα λεφτά τους..”

Με αφορμή την πρόσφατη αναφορά της ΠΑ της Ολλανδίας, που ζητάει από τους πιλότους να μην πετάνε τα stealth μαχητικά, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, διάφορες ιστοσελίδες στη γείτονα πανηγυρίζουν.

«Νέο πρόβλημα με τα F-35! Αρχίζουν να μετανιώνουν τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ που πλήρωσαν», ο τίτλος του άρθρου, ενώ στη σύντομη περιγραφή που ακολουθεί, «τα F-35 απέτυχαν στην Ολλανδία…».

Τα αμερικανικά μαχητικά F-35 Lightnings  έλαβαν εντολή να μην πετάνε εντός 25 μιλίων από… lightnings, καθώς καταιγίδες και κεραυνοί αποτελούν κίνδυνο γι’ αυτά τα stealth μαχητικά 5ης γενιάς.

Σύμφωνα με υπόμνημα της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται στην κατοχή του πρακτορείου Bloomberg, το σύστημα ασφαλείας, το οποίο θεωρητικά προστατεύει το F-35 από το να εκραγεί, εάν χτυπηθεί από κεραυνό, διαπιστώθηκε ότι έχει πρόβλημα, έπειτα από εβδομάδες καθυστερήσεων και δοκιμών.

Πρόκειται για το «Ενσωματωμένο Σύστημα Παραγωγής Αδρανούς Αερίου» (OBIGGS), το οποίο διατηρεί τον εμπλουτισμένο με άζωτο αέρα μέσα στις δεξαμενές καυσίμου του αεροσκάφους, ώστε να μην εκρήγνυνται, εάν αυτό χτυπηθεί από κεραυνό.

Σύμφωνα με το υπόμνημα, σφάλματα στις σωληνώσεις που χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία του καυσίμου διαπιστώθηκαν στους ελέγχους που έγιναν σε 14 από τα 24 F-35A από το Γραφείο για το Πρόγραμμα για τα F-35 (JPO).

Ως εκ τούτου, η Lockheed Martin δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι το αεροσκάφος της δεν πρόκειται να εκραγεί, σε περίπτωση που χτυπηθεί από κεραυνό και γι’ αυτό προτείνει νέους περιορισμούς πτήσης «ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας», δηλαδή, το μαχητικό θα πρέπει να πετά 25 μίλια (περίπου 40 χιλιόμετρα) μακριά από αστραπές ή καταιγίδες, σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής ιστοσελίδας «Defence News» την Τετάρτη.

Αξίζει να σημειωθεί πως το εν λόγω πρόβλημα προέκυψε κατά την υπηρεσία του αεροσκάφους στις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και όχι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής του μαχητικού.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόβλημα είχε εντοπιστεί για πρώτη φορά το 2009, αλλά φαινόταν ότι είχε διορθωθεί με τον ολοκληρωτικό επανασχεδιασμό της δεξαμενής καυσίμου. Η ευπάθεια του μαχητικού στους κεραυνούς είναι το τελευταίο από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο αξίας 1,6 τρισεκατομμυρίου δολαρίων πρόγραμμα για τα F-35.