Πρόκειται για το μαχητικό αεροσκάφος, που αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» της Πολεμικής Αεροπορίας της Κίνας και έχει δείξει την αξία του σε αρκετές και διάφορες περιπτώσεις, ενώ αρκετοί το θεωρούν ως τον «αντίζηλο» του αμερικανικού F-16 και αυτό δεν είναι άλλο από το Chengdu J-10.
Τόσο σε αποδόσεις όσο και είδος και φύση αποστολών που εκτελούν, το υπερηχητικό J-10 θεωρείται ως ο κύριος ανταγωνιστής του F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας έχει επενδύσει σε τρομερό βαθμό στο μαχητικό που οι Κινέζοι αποκαλούν «σθεναρό δράκο».
Το μονοκινητήριο και μονοθέσιο J-10, που κατασκευάζει η Chengdu Aircraft Industry στην νοτιοδυτική Κίνα, πέταξε για πρώτη φορά το 1998 και εισήλθε στην πρώτη γραμμή υπηρεσίας το 2003, ενώ λόγω του σχεδιασμού του, πολλοί το παρομοιάζουν με το μαχητικό αεροσκάφος Lavi του Ισραήλ, αν και ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε ότι οι Κινέζοι σκόπιμα αντέγραψαν τον σχεδιασμό του μοντέλου.
Τα χαρακτηριστικά του
Όπως αναφέρει παλαιότερη έκθεση του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ το μαχητικό αεροσκάφος στην έκδοση J-10C χαρακτηρίζεται ως “προηγμένο μαχητικό τέταρτης γενιάς οπλισμένο με τα πιο σύγχρονα οπλικά συστήματα τελευταίας γενιάς”.
Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές πληροφόρησης η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας διέθετε περισσότερα από 260 J-10, ενώ αυτά αποτελούν περίπου το 15% του συνόλου των κινεζικών αεροσκαφών και σχεδόν τα μισά από τα περίπου 600 κινεζικά αεροπλάνα που το 2018 το Πεντάγωνο χαρακτήριζε ως “σύγχρονα”.
Το Πεκίνο συνεχίζει να βελτιώνει το J-10 αναπτύσσοντας παράλληλα τόσο τα stealth μαχητικά J-20 και όσο άλλους νέους τύπους μαχητών. την ίδια στιγμή που η έκδοση J-10C, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες εισήλθε στην πρώτη γραμμή υπηρεσίας το 2018, διαθέτει χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τις αποδόσεις του κινητήρα αλλά μειώνει προφανώς και την “ορατότητα” του αεροσκάφους στα εχθρικά ραντάρ (radar signature).