Breaking News

«Λύσσαξαν» οι Τούρκοι για την πόντιση καλωδίου ανάμεσα σε Ρόδο και Κρήτη!

Η Τουρκία δεν χάνει την ευκαιρία να αμφισβητήσει περιοχές ελληνικής δικαιοδοσίας, αλλά και κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων, καθώς το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» με το οποίο πορεύεται τα τελευταία χρόνια, διατηρείται ενεργό είτε μέσω δηλώσεων τούρκων αξιωματούχων είτε μέσω ασκήσεων των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.

Η τελευταία πρόκληση ήρθε προχθές το βράδυ όταν ο υδρογραφικός σταθμός της Αττάλειας στην Τουρκία προχώρησε στην έκδοση NAVTEX, αναφέροντας ότι δεσμεύει μια συγκεκριμένη περιοχή ανάμεσα σε Κύπρο και Κρήτη για το διάστημα από 1-21 Ιούλη για την πόντιση καλωδίου από το ιταλικής σημαίας σκάφος «Τελίρι», τονίζοντας πως η περιοχή είναι τουρκική υφαλοκρηπίδα!

Πιο αναλυτικά, το ιταλικό πλοίο «C/S Teliri» τοποθετεί το καλώδιο επικοινωνιών «Cable Blue System» που θα συνδέει την Κύπρο με την Ιταλία και τη Γαλλία, αλλά και το Ισραήλ για λογαριασμό ιδιωτικής εταιρείας.

Οι ελληνικές αρχές λίγο μετά τα μεσάνυχτα χθες εξέδωσαν NAVTEX με την οποία αναγγέλλουν τις εργασίες τοποθέτησης υποθαλάσσιου καλωδίου από το «C/S Teliri» για το διάστημα από 25 Ιούνη έως τις 23 Ιούλη, αποτυπώνοντας την περιοχή η οποία εμπίπτει στην ελληνική περιοχή έκδοσης NAVTEX, επισημαίνοντας ότι οι περιοχές αυτές εμπίπτουν στην ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Ωστόσο, η περιοχή αυτή είναι από αυτές που η Τουρκία στο πλαίσιο του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» έχει δηλώσει μονομερώς στον ΟΗΕ ως «τουρκική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη» η οποία ενώνεται με την υποτιθέμενη Λιβυκή ΑΟΖ με βάση το επίσης παράνομο τουρκολιβυκό Μνημόνιο.

Έτσι, η Τουρκία ανοίγει και πάλι έναν κύκλο προκλήσεων με παράνομες κινήσεις σε μια περιοχή την οποία έχει ευθύτατα αμφισβητήσει με το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», αλλά και το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο το οποίο μπορεί να μην προβάλλεται τόσο έντονα τους τελευταίους μήνες, αλλά η Αγκυρα το διατηρεί στο τραπέζι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία με δεύτερη NAVTEX δήλωσε ότι η NAVTEX του Υδρογραφικού Σταθμού της Λάρνακας, για τις εργασίες του πλοίου εντός της κυπριακής ΑΟΖ, είναι παράνομη, καθώς η Τουρκία δεν αναγνωρίζει ούτε την οριοθέτηση της κυπριακής ΑΟΖ αλλά ούτε την περιοχή ευθύνης του Σταθμού Λάρνακας για έκδοση Navtex.

Πάντως το ιταλικό σκάφος βρίσκεται υπό την διακριτική παρακολούθηση της κορβέτας Bartin του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, και το εύλογο ερώτημα που ανακύπτει είναι: τι θα συμβεί όταν το «Teliri» κινηθεί εντός της δυνητικής ελληνικής ΑΟΖ, που οι Τούρκοι αμφισβητούν;