«Η γεωστρατηγική και η αμυντική ανάλυση της χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με όρους πολύχρωμου διαφημιστικού προσπέκτους, πετάμε δέκα συνθήματα και όποιος τσιμπήσει…», τόνισε ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας στον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης Κυριάκο Βελόπουλο, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του νομοσχεδίου «για την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας» για την απόκτηση φρεγατών Belharra, μαχητικών Rafale και τορπιλών SeaHake Mod4.
«H ανάλυση πρέπει να είναι πιο βαθιά, πιο εμβριθής και να είμαστε λίγο προσεκτικοί μέχρι να καταλήξουμε σε πορίσματα», πρόσθεσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας και επέκρινε τον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης ότι «δεν ήταν προσεκτικός, όταν πριν λίγους μήνες προεξοφλούσε μιλώντας στην Βουλή ότι το «παιχνίδι» για τις φρεγάτες είναι στημένο…και μόνο «στημένο» δεν αποδείχθηκε», ανέφερε ο υπουργός.
«Η απόφαση, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, ελήφθη «με βάση τις προτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού. Αφέθηκε ελεύθερο το Πολεμικό Ναυτικό, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άλλους υπολογισμούς, να επιλέξει το πλοίο που θεωρούσε ότι ήταν το καταλληλότερο για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του και η τελική διαμόρφωση έγινε μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στη γαλλική και ελληνική πλευρά».
«Συνεπώς το εάν επιλέχθηκε το SCALP Naval, ως επιπλέον όπλο, δεν ήταν θέμα πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης, αλλά αυτό που αποφάσισε ότι χρειάζεται ή όχι το Πολεμικό μας Ναυτικό».
Σχετικά με το λιμένα της Αλεξανδρούπολης, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος:
«Έχω ακούσει ενστάσεις από εσάς, τους Ρώσους και τους Τούρκους. Η χρήση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις εντάσσεται στις προβλέψεις της αμοιβαίας αμυντικής συμφωνίας που έχουμε υπογράψει με τις ΗΠΑ, την τροποποίηση της οποίας θα κληθούμε να συζητήσουμε σύντομα στη Βουλή και θα μιλήσουμε εκτενώς για όλες τις τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο της εμβάθυνσης της αμυντικής συνεργασίας».
Τόνισε πως «η χρήση του λιμένα θα είναι διμερής […] μην λέτε για ΝΑΤΟϊκό κλοιό […] και μη λέτε ότι διακινδυνεύεται η κατάσταση στην Θράκη», σημειώνοντας ότι «η αναβάθμιση του λιμένα είναι βραχίονας στο πλαίσιο της οικονομικής ανάπτυξης της Θράκης και η περιοχή το γνωρίζει».